Opravy provádíme v rozsahu:
- VPI: G4.0, G4.2, G4.8 a další (+3M, G4.3…)
- KVs5-B-2010: revizní periodické opravy, technická kontrola, běžné opravy
- SUNV: N8, N4, N2 a další
- Dvojkolí: dle VPI IS0, IL, IS1, IS2, 3L dle KVs5-B-2010 D0, D1, D2, D3, D4
- VSP (AVV, GCU) – příloha 9 a 10
Nástavby nákladních železničních vozidel
- Provádíme revize, modernizace či rekonstrukce nástaveb různých typů nákladních železničních vozidel.
- Opravy ocelových skříní vysokostěnných a výsypných vozů svařováním
- Opravy pneumatického nebo mechanického ovládání výsypných klapek
- Opravy dřevěných podlah
- Opravy jímkových vozů
- Opravy cisternových vozů včetně zkoušek (dle RID – L a P)
Spodek vozu, táhlové a narážecí ústrojí
- Kontrola spodku na trhliny a deformace, kontrola deformace popř. oprava čelníku, měření rámu
- Měření vůle na kluznicích, prohlídka horního dílu torny, stupačky a madla, jiskrové plechy
- Opravy a výměny částí rámu vozu svařováním
- Šroubovka – proměření, výměna
- Proměření, promazání, výměna veškerých komponent táhlového a narážecího ústrojí
- Nivelizovaná kolej pro měření výšky nárazníků
Podvozky
- Revize podvozků D2, D3 dle VPI
- Měření rámu podvozku, kluznice, rozsochové spony, záchytky dvojkolí, manganové destičky, spodní díl torny
- Modifikace podvozků dle požadavků ECM
- Y25, 1XTa, 2XTa, 26-2.8, DB 931, vícenápravové
Brzda
- Revize brzdy dle VPI BR0, Br2, Br3 včetně kompaktních brzdových jednotek
- Kontrola a údržba pneumatických dílů brzdy, údržba a seřízení brzdového tyčoví a pákoví
- Revize brzdy DAKO, Knorr, Sab Wabco, Wabtec, Oerlikon, Charmilles, Westinghouse
Dvojkolí
- Jízdní profil UIC ORE S1002
- Revize dvojkolí dle VPI IS0, IL, IS1, IS2, 3L
- Revize dvojkolí dle KVs5-B-2010 D0, D1, D2, D3, D4
- Revize dvojkolí – nově vybudovaná linka
- vstupní vizuální kontrola
- demontáž ložiskových skříní
- tryskací box
- NDT (ultrazvuk, stacionární magnet, vnitřní pnutí)
- reprofilace dvojkolí – RAFAMET průměr dvojkolí od 700 do 1300mm
- lakovací / sušící box
- montáž ložiskových skříní (samostatné pracoviště pro čištění a kontrolu ložisek)
Soustředěné opravy
- Revize / renovace dílů brzdy DAKO
- Revize / renovace stavěče odlehlosti zdrží
- Proměření / zvážení pružin a pružnic
- Oprava kohoutů
- Revize brzdových spojek
Tryskání a lakování
- Nově vybudovaný tryskací box (délka boxu 23,8 m) – dle normy SA ČSN EN ISO 8501-1 jsme schopni dodržet stupně čistoty povrchu od Sa 1 až do Sa 3
- Nově vybudovaný lakovací a sušící box (délka boxu 25 m) – lakování komponentů, rámů podvozků, rámů vozů i nástaveb, vnitřní nátěr nástavby
- Lakování vodou ředitelnou i rozpouštědlovou barvou
NDT
- Metoda ultrazvukem (UT) – únavové necelistvosti v kovových materiálech (dvojkolí, kroužky, pružnice), měření tloušťky plechů na korozní úbytek materiálu
- tloušťkoměr TT100, defektoskop Olympus EPOCH 650, SITESCAN D50
- Fluorescenční prášková magnetická metodu (MT) – detekce povrchových a podpovrchových necelistvostí ve feromagnetických materiálech (nápravy, háky, nárazníky, torny, svary na podvozcích)
- ruční elektromagnet REM230, zdroj magnetického proudu Magman R4000A, UV Lampa MR974AN
- Kapilární (PT) – odhalení na nemagnetických typech povrchů
- Vizuální (VT) – detekování povrchových necelistvostí
- Vnitřní pnutí – Fraunhofer UER3
Technologické vybavení opravny:
- Váha Tenzona – vážení hmotnosti vozu, statické zjišťování nápravových tlaků
- Přesuvna NOPO – nosnosti 35t a délce 23m
- Stojanové mobilní zvedáky 10 x 4 sady
- Mostové jeřáby – 3x
- INDUCTLINE – zařízení pro kontrolu pružin a pružnic s digitálním výstupem
- RMT – indukční ohřev ložiskových kroužků
- HAKAN 3 – zkouška brzdy – 5x
- Rafamet UBC 150N – soustruh na dvojkolí